سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنهایی سخته مرگه

.................
صفحه خانگی پارسی یار درباره

نوشابه احتمال آسم را افزایش می دهد





مصرف نوشابه‌های غیرالکلی احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی را تشدید می‌کند

پزشکان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که مصرف بیش از حد نوشابه‌های گازدار غیرالکلی احتمال ابتلا به امراض تنفسی مثل آسم و یا بیماری انسداد ریوی مزمن را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه پزشکان از 17 هزار شرکت کننده استرالیایی 16 سال به بالا درخواست کردند که در مورد مقدار مصرف این نوشابه‌ها در برنامه غذایی روزانه خود گزارش دقیقی ارائه دهند. این نوشابه‌ها شامل کوکا، آب معدنی طعم دار و یا لیموناد بودند.

بر اساس این مطالعه، بیش از 10 درصد از شرکت کنندگان اظهار داشتند که در هر روز بیش از نیم لیتر از این نوشابه‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، نتایج این بررسی‌ها مشخص کرد که 3/13 درصد از شرکت کنندگان مبتلا به آسم و 6/15 درصد از شرکت کنندگان مبتلا به انسداد ریوی مزمن روزانه بیش از نیم لیتر از این نوشابه‌ها مصرف می‌کنند.

این مطالعه که در مجله رسپیرولوژی منتشر شده نشان داد افرادی که این مقدار از نوشابه‌های گازدار و غیرالکلی را روزانه مصرف می‌کنند به ترتیب 2/1 و 7/1 بیشتر در معرض ابتلا به آسم و انسداد ریوی مزمن هستند.

دکتر زیومین شی استاد دانشگاه آدلاید در این مطالعه تصریح کرد: بررسی اخیر به ضرورت و اهمیت تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند آسم تاکید می‌کند