سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنهایی سخته مرگه

.................
صفحه خانگی پارسی یار درباره

حریم صمیمی و مستقل با همسر

هنوز چند ماه از زندگی مشترک او نگذشته که دچار اختلافات جدی با همسرش شده است.او از این که نمی تواند سر از کار خانواده همسرش در بیاورد، دچار سردرگمی شده است و توقع دارد همسرش همه مسائل خانوادگی را برای او مطرح کند. برپایی یک مهمانی که او در آن حضور نداشت کافی است تا جرقه ای زده شود و همسرش را به پنهان کاری، صادق نبودن، بی احترامی به خانواده و ... متهم کند.

 

حریم خصوصی همسر

 

مسئله این زوج جوان و مشابه مشکلات آن ها که در زندگی بسیاری از زوج های جوان به چشم می خورد، این است که یاد نگرفته اند حریمی بین زندگی مشترک خود و خانواده ها قرار دهند و این حریم را نمی شناسند.

 

آن چه در ابتدای آشنایی زوج یا آغاز زندگی مشترک رخ می دهد، برای بسیاری از افراد یکسان است. واقعیت این است که برقراری روابط صمیمانه از الگوی مشخصی پیروی می کند و در هر مرحله از شکل گیری یک رابطه صمیمانه، احتمال رسیدن به بن بست یا تکامل آن وجود دارد.

 

به گفته کارشناسان در اولین مرحله از یک رابطه مشترک و پس از آشنایی اولیه، دو طرف به یکدیگر ابراز علاقه می کنند و روی شباهت ها و نقاط مشترک هم تمرکز می کنند. در این مرحله که از 2 ماه تا 2 سال به طول می انجامد، به علت ترشح هورمون های دوپامین، آندورفین و تستسترون احساسات ، شوق و سرزندگی به اوج خود می رسد اما پس از فروکش کردن این انقلاب هورمونی در بدن و بازگشت بدن به حالت عادی نقص ها و کمبودها به طور واضحی عیان شده و 2 طرف در می یابند که باید خود را با طرف مقابل تطبیق دهند. در این مرحله شادمانی اولیه کمرنگ می شود و اولین تعارض ها بروز پیدا می کند. به گفته بیشتر کارشناسان یکی از مهم ترین موضوعاتی که باعث بروز تعارض در زندگی مشترک می شود، نشناختن حریم ها و بی توجهی به آن است. اصولا بسیاری از زوج ها تصوری از وجود حریم در خانواده ندارند و آن چه از ازدواج و زندگی مشترک می دانند در چند کلمه مثل محبت و عشق ، صمیمیت ، وفاداری و... خلاصه می شود. صد البته وجود این ویژگی ها بسیار ضروری است اما توجه نکردن به حریم ها راه خانواده را برای رشد و رسیدن به مرحله بارور شدن عشق، صمیمیت و تعهد می بندد. برای درک بیشتر این موضوع پای صحبت های مسعود هنربخش کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی نشستیم.