سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنهایی سخته مرگه

.................
صفحه خانگی پارسی یار درباره

مایکروسافت بدن شما را به صفحه لمسی تبدیل می کند


مایکروسافت بدن شما را به صفحه لمسی تبدیل می کند



مایکروسافت اخیرا دستگاهی تولید کرده که شکل ظاهری مشابه کینکت دارد. این دستگاه که OmniaTouch نام دارد و روی شونه کاربر نصب می شود، هر سطحی از میز گرفته تا پوست دست را به صفحه لمسی تبدیل می کند. در واقع این دستگاه با استفاده از نور، شکل گرافیکی صفحه لمسی را روی سطح مورد نظر شما نمایش می دهد و شما می توانید این نور را لمس کنید تا دستور خود را به دستگاه OmniaTouch ارسال کنید. در ادامه نحوه عملکرد OmniaTouch را بررسی می کنیم.

محصولات جدید مایکروسافت، همواره هیجان انگیز خلاقانه و مبتکرانه بوده و هستند.

این بار نیز این کمپانی بر روی محصول جدیدی که ظاهری مشابه Kinect دارد، تمرکز کرده است. این محصول که OmniaTouch نام دارد قادر است حرکت دست و لمس قسمت های مختلف را درک کند.

زمانی که OmniaTouch قسمتی از سطح را با استفاده از نور پروژکتور، روشن می کند شما می توانید آن را لمس کنید و دستورات لازم را به این وسیله به دستگاه مورد نظر ارسال کنید.

Omniatouch روی شانه کاربر نصب می شود و با استفاده از پروژکتو نور لازمه را بر روی هر سطحی منتقل می کند. این دستگاه قادر است تماس دست با سطح مورد نظر را تشخیص دهد.

ویدئویی که در ادامه موجود است و مشاهده آن را به شما توصیه می کنیم، عملکرد این دستگاه را نمایش می دهد.

تصور کنید ورود این محصول به بازار و ارسال دستورات از طریق لمس نور، می تواند فوق العاده شگفت انگیز باشد. خصوصا در دنیای بازی های سه بعدی این ویژگی بسیار کاربردی است.


به نظر شما با استفاده از این دستگاه چه قابلیت هایی به دنیای بازی و یا دنیای واقعی اضافه می شود.


کوچکترین حافظه usb دنیا معرفی شد


بزرگ بودن حافظه USB دردسر های خاص خود را دارد. مثلا وقتی به تبلت یا نوت بوک متصل است استرس شکستن آن به خاطر برخورد تصادفی دست، آزار دهنده است. از طرفی احتمال گم شدن حافظه های کوچک نیز به دلیل ابعاد کوچکشان وجود دارد. شرکت دئونت کوچکترین نوع حافظه های USB را تا مدتی بعد، راهی بازار خواهد کرد. نظر شما چیست، آیا کوچک بودن این محصول در فروش آن تاثیر زیادی خواهد داشت؟








شرکت آلمانی Deonet به طراحی های منحصر به فرد حافظه های USB معروف است. حافظه هایی به شکل کارت اعتباری، چوب های بازیافتی و کلید. اما آخرین محصول این شرکت کوچکتر از حد تصور خواهد بود. به گفته ، این محصول که در نمایشگاه بازرگانی PSI در دوسلدورف ارائه خواهد شد، "کوچکترین حافظه USB در دنیا" است. هنگامی که بر چسب تبلیغاتی آن را جدا کنید احتمالا از همان لحظه استرس گم کردن یا شکستن آن به سراغتان می آید!

Gizmag اشاره می کند که حتی Kingmax Super stick mini با ابعاد 19.5x14.5x2.9 میلیمتر از محصول جدید دئونت بزرگتر است.محصول جدید دئونت با ظرفیت های 4 و 8 و 16 گیگابایت روانه بازار خواهد شد. البته هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.
این حافظه مبتنی بر تراشه UDP - USB Disk in Package assembly process است که می توان با آن، کنترلر، آی سی فلش، زیر لایه و عناصر غیر فعال را در یک پکیج بسیار کوچک جاسازی کرد. استفاده از این فناوری باعث شده تا اندازه فیزیکی این محصول کمتر از نصف حافظه های USB دیگر موجود در بازار باشد.
از آنجا که این وسیله بسیار کوچک است، هم می تواند بسیار مناسب و کاربردی و هم نگران کننده باشد. از یک سو، می توانید آن را به لپ تاپ یا تبلت خود متصل کنید و به خاطر سایز خیلی کوچک این حافظه، هیچ بخشی از آن از پورت USB بیرون نمی آید و به همین دلیل نگران شکستن تصادفی آن نخواهید بود، اما از سوی دیگر احتمالا گم کردن آن، به خصوص در سطوح مشکی رنگ، راحت تر خواهد بود!
باید منتظر بود و دید که استقبال از این محصول چقدر خواهد بود.


نکات مهم برای دارو دادن به کودکان

کات مهم برای دارو دادن به کودکان


بیشتر از نوجوانان نسبت به دارو ها حساسند و اگر در مقدار و اندازه اشتباه یا زمان نادرست به آن ها دارو داده شود می تواند برای آن ها کاملا بی اثر یا حتی مضر باشد.
پس به این موارد ساده توجه کنید تا از دارو ها بهترین نتیجه را بگیرید.


? با یک متخصص یا دکتر داروساز مشورت کنید



در مورد دارویی که به کودک تان می دهید از دکتر داروساز سوال کنید. اگر این دارو توسط دکتر تجویز شده درباره اثر دارو و ایجاد حساسیت احتمالی آن سوال کنید. بدانید که چطور اثر خواهد کرد چه مدت باید مصرف آن را ادامه داد و چنانچه یک دوره یا یک بار مصرف دارو را فراموش کردید، چه باید بکنید؟ آیا دارو نیاز به نگهداری در یخچال دارد یا باید از گرما و نور دور نگه داشته شود؟ می توان آن را با غذا مخلوط کرد یا باید در مدت زمان مصرف دارو یا هم زمان با مصرف دارو از خوردن بعضی چیز ها یا داروهای دیگر خودداری کرد؟ بعضی دارو ها با غذا خورده می شوند و بعضی دیگر باید با معده خالی خورده شوند. سری دیگر دارو ها اگر با مواد غذایی خاص خورده شوند جذب شان بهتر صورت می گیرد مثل آهن کمکی که بهتر است با مرکبات و ویتامین C مصرف شود.


? اندازه گیری درست داشته باشید



وقتی دارو می خرید برچسب و بروشورهای آن ها را خیلی با دقت بخوانید تا بدانید در چه زمان ها و چه مقادیری باید به کودک دارو بدهید. میزان دارو با سن و وزن کودک متناسب است. وزن کودک خود را بدانید بعضی از مقادیر دارو ها براساس وزن تجویز می شوند. مقادیر را در ذهن خود تبدیل نکنید. اگر میزان توصیه شده دارو مثلا 2 قاشق چای خوری است اما سرنگ یا قطره چکان شما علامت اندازه گیری ندارد یا معادل قاشق چای خوری ندارد، از یک قاشق اندازه گیر یا پیمانه استفاده کنید و برای زمان بعدی مصرف دارو اندازه درست را روی سرنگ یا قطره چکان خود پیدا کنید.


? به نشانه ها دقت کنید



میزان اندازه دارو ها بر پایه رسیدن دارو به مقدار مناسب و ایمن به کودکان است نه براساس میزان بیماری. پس چنان که کوچک ترین واکنشی به دارو در کودک مشاهده کردید حتما با دکتر تماس بگیرید و در این موارد هم باز باید با پزشک در تماس باشید: 1 اگر به اشتباه یک یا دو بار میزان دارو را زیاد تر از حد به کودک دادید. 2 اگر به هر دلیلی کودک دارو را مصرف نکرد یا در اثر خوردن آن استفراغ کرد یا نتوانست چیزی در معده اش نگه دارد. شاید پزشک روش های دیگری مثل تزریق ـ شیاف یا سِرم را توصیه کند تا کودک در هر حال دارو را کامل و درست مصرف کند. در هر حال هرگز نسخه کودک دیگرتان را به کودک نوپایتان ندهید.


? از گرفتن دارو به طور کامل اطمینان حاصل کنید



استفاده از ابزار اندازه گیری درست شما را مطمئن می کند که دارو را به میزان درست و کامل به کودک می دهید. گنجایش یک قاشق معمولی را نسبت به قاشق مدرج، قطره چکان دارو، فنجان مدرج و سرنگ دهانی که برای کمک به اندازه گیری دقیق ساخته شده اند، بسنجید. بهترین گزینه همان سرنگ است که می توانید آن را یک وسیله مطمئن بدانید. برای بچه ها سرنگ ها بهترین گزینه هستند زیرا مطمئن هستید تمام دارو ها را خورده ولی اگر از قطره چکان استفاده می کنید و کودک دارو را نمی خورد یا آن را تف می کند، از پزشک کمک بگیرید. اگر به مدت طولانی به کودک دارو داده اید و بی اثر بوده یا علائم بیماری اصلا بهتر نشده فقط با پزشک تماس بگیرید و مصرف آن را خودسرانه قطع نکنید. مصرف آنتی بیوتیک ها را کامل کنید. داروهای سرماخوردگی را فقط تا زمان رفع علائم مصرف کنید.


? از دارو ها ایمن نگهداری کنید



دارو ها را در بسته بندی های خودش با بروشور و تمام اجزایش نگه دارید. اگر برچسب دارو را بکنید و در طول دوره مصرف میزان را فراموش کرده و حدسی به کودک دارو بدهید، این ادامه دادن با حدس و گمان ارزش ریسک ندارد. بسیاری از آنتی بیوتیک ها و انواع دیگر دارو را فقط برای چند دقیقه می توان خارج از یخچال نگه داشت. داروهایی که نیاز به یخچال ندارند را در جای خشک و خنک نگهدارید. قفسه حمام جای مناسبی نیست چرا که هوای حمام گرم و مرطوب است. همیشه دارو ها را در جای امن دور از دست کودکان نگه دارید.


? به بهتر خورده شدن دارو ها کمک کنید



اگر دارو طعم خوبی نداشته باشد ممکن است با مقاومت کودک در برابر خوردن دارو روبه رو شوید در این صورت با مشورت داروساز به آن طعم جدید اضافه کنید تا بهتر قابل خوردن شود. هرگز دارو را با یک لیوان بزرگ شیر یا آب میوه مخلوط نکنید چون اگر او تمام محتویات دارو را نخورد مقدار کافی دارو را دریافت نخواهد کرد. از طرف دیگر چنانچه داروی کودک قرص باشد می توان آن را له کرده و با ماست یا سیب رنده شده مخلوط کرد و به کودک داد، هیچ وقت قرص را شکلات و آب نبات ننامید بلکه برایش توضیح دهید دارو در خوب شدن بیماری به او کمک می کند.


برخورد پلیس با سایت های کلیک دزد

 

برخورد پلیس با سایت های کلیک دزد


گردانندگان سایت های کلیک دزد به یک تا سه سال حبس و جزای نقدی محکوم می‌شوند.
مهر:برخی وب‌سایتها برای هدایت کلیک ها از موتورهای جستجوگر به وب‌سایت خود (کلیک دزدی) با هدف افزایش رنک از کلمات کلیدی نامرتبط استفاده می‌کنند که این موضوع منجر به اتلاف وقت و تحمیل هزینه به کاربران شده است. این افراد که اقدام به درج کلمات غیر اخلاقی و ترویج فساد می کنند بر اساس اعلام پلیس فتا مجرم هستند.

همچنین در همین رابطه هر فردی در بستر مبادلات الکترونیکی، با سوء استفاده یا استفاده غیر مجاز از "داده پیام" برنامه‌ها و سیستم های رایانه‌ای و با وسایل ارتباط از راه دور دیگران را فریب دهد و موجب گمراهی سیستم‌های پردازش خودکار و نظایر آن شود و از این طریق وجوه، اموال یا امتیازات مالی بدست آورد، مجرم محسوب شده و علاوه بر برگشت اموال به صاحبان آن، به حبس از یک تا سه سال و پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود.

پلیس فتا ضمن شناسایی این گونه سایت ها با گردانندگان آن برخورد قانونی می کند.


موضوع: شخصیت شناسی با پرنده ماه تولد شما !

  شخصیت شناسی با پرنده ماه تولد شما !


اول فروردین تا 25 فروردین شاهین







مقتدر و توانا هستید . معمولا با مهارتی که در کارها و عملتان دارید می توانید از موانع بسیار سخت عبور کنید و در نهایت زرنگی این کار را به گونه ای انجام می دهید که چندان انرژی خود را به هدر ندهید.




26 فروردین تا 22 اردیبهشت مرغابی





برای رسیدن به هدف هر رنجی را به جان می خرید ، اما با این حال برای شما هدف وسیله را توجیه نمی کند. گاهی بی دقت می شوید ، بنابراین ضررهایی می بینید.




23 اردیبهشت تا 19 خرداد قمری




طبیعتا آرامش طلب هستید و از یک زندگی عاشقانه لذت می برید و بندرت از آن خسته می شوید . بردبار ، سازگار و در عین حال جذاب هستید.



20 خرداد تا 16 تیر عقاب




شخصیتی بسیار محترم دارید.هیچ گاه به دنبال کارهای بیهوده نیستید و می توانید تنها با نگاه گیرا و نافذ خود مخالفان خویش را سر جایشان بنشانید.

بخش بسیار قوی و ممتاز شخصیت شما آن است که قادرید از جنبه های ناچیز و مادی فراتر رفته و ماورای آن را ببینید.


17تیر تا 13 مرداد بلبل




معمولا قبل از اینکه دیده شوید صدایتان به گوش می رسد و همیشه حرفی برای گفتن دارید.هر چند بعضی ها اعتقاد دارند که حرفهای شما به عمل نمی رسد.



14 مرداد تا 10 شهریور مرغ ماهیخوار






شخصیتی رنگی و پرزرق و برق دارید که همیشه مشتاق "رویارویی" است و از این کار لذت می برید.مهمترین مسایل پیرامون خود را به مرور و با خونسردی حل و فصل می کنید.
بسیار حساس و تیرهوشید.



11 شهریور تا 7 مهر قو




همانند قو مغرور و سربلندید و شخصیتی پیچیده دارید.با اینکه در ظاهر شخصی بسیار آرام و راحت هستید اما در باطن برای سازگاری کردن خود با محیط اطراف و سرعت دنیای مدرن بسیار تلاش می کنید.بندرت عصبانی می شوید و سعی می کنید با همه در تفاهم و تعامل باشید...


8 مهر تا 5 آبان دارکوب




سختگیر و سختکوش هستید با طاقتی بسیار بالا . برای حمایت از ایده ها و عقایدتان به راحتی خواستار حمایت دیگران می شوید.برخی اوقات به نظر حواس پرت می آیید ، اما این فقط ظاهر شماست !


6 آبان تا 3 آذر باز کوچک




ذهن هوشیارتان به شما این امکان را می دهد که از یک موضوع به موضوع دیگری بپرید بدون اینکه تمرکز خود را از دست بدهید ! با اراده بسیار زیاد روی
اهداف خود متمرکز می شوید و ار آنچه در اطرافتان می گذرد ، آشفته و مضطرب نمی گردید.


4 آذر تا 2 دی کلاغ






به غایت گیرا ، پرانرژی و مقاوم هستید و همچنین باهوش ، در نتیجه در حل مشکلات بسیار ماهر و زبردست می باشید.عاشق رقابت بوده و از طبیعت ، جنگل و اصولا محیط های بکر طبیعی بسیار لذت می برید.




3 دی تا 30 دی حواصیل




جذاب و متفکرید و معمولا تنها و منزوی به نظر می آیید.در عبور از مسیر زندگی ممکن است در باتلاق هم گرفتار شوید ، اما آنقدر محکم و استوارید که از این مشکلات موفق بیرون می آیید.



1 بهمن تا 28 بهمن سینه سرخ



=

شما یک برونگرای خونسرد هستید که طبع گرم خود را معمولا پنهان می کنید و گاهی خودرای می باشید.بسیار خانواده دوست هستید ، اگر چه گاهی کمی ستیزه جو می شوید.



29 بهمن تا آخر اسفند سهره






زرنگ ، حساس و گوش به زنگ هستید.ذاتا فردی اجتماعی و خونگرمید ، چون معتقدید در جمع به نوعی احساس امنیت می رسید که افراد در جای دیگر نمی توانند آن را بیابند.منظم و اهل ورزش هستید.
زندگی , شهد گل است .. می خوردش زنبور زمان .. آنچه می ماند , عسل خاطره هاست





آب سیب برای درمان تب کودکان مفید است

ک متخصص کودکان با اشاره به راه‌های غیردارویی درمان تب کودکان گفت: خوردنی‌های مفید مانند آب سیب و شست و شوی بدن با آب ولرم برای درمان تب کودکان مفید است.


محمد یاریگرروش در گفت‌وگو با فارس تب را یکی از علائم شایع بیماری‌های کودکان دانست و گفت: زمانی که پدر و مادر احساس می کنند فرزندشان تب دارد بسیار نگران می‌شوند؛ به ویژه اگر در سابقه خانوادگی کودک تب و تشنج وجود داشته باشد، آنها سعی می کنند تا زمان دسترسی به پزشک به هر شکلی که می توانند درجه حرارت بدن کودکشان را کاهش دهند.


این متخصص کودکان با تأکید بر نقش مثبت تب به عنوان یک وسیله دفاعی خوب به ویژه در کنترل عفونت ها تصریح کرد: وجود تب شدید همراه با هذیان و حتی لرز، پزشک معالج را وادار به انجام اقدام مناسب و سریع می کند.



وی با اشاره به استفاده رایج از داروهایی نظیر استامینوفن و بروفن برای کاهش درجه حرارت بدن ادامه داد: می‌توان با اقدامات غیر دارویی نیز سبب کاهش تب شد که چنین اقداماتی شامل کاهش درجه حرارت محیطی که کودک در آن قرار دارد، نگهداری در اتاق خنک با درجه حرارت مناسب، انتخاب پوشش مناسب و راحت برای کودک و استفاده از لباس های خنک و سبک نمونه‌ای از این اقدامات است.


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام پاشویه یا شست و شوی بدن با آب ولرم و فاقد الکل و فراهم کردن امکان استراحت کافی برای کودک مبتلا به تب را در کاهش اضطراب و بی قراری کودک مؤثر دانست و گفت: متوسل شدن به سفارش ائمه مانند خواندن دعای نور و استفاده از خوردنی های مفید مانند آب سیب نیز برای درمان تب مفیدند.


فقر چیست؟ !!!! ...

  1. - فقر اینه که 2 تا النگو توی دستت باشه و 2 تا دندون خراب توی دهنت؛

    - فقر اینه که روژ لبت زودتر از نخ دندونت تموم بشه؛

    - فقر اینه که شامی که امشب جلوی مهمونت میذاری از شام دیشب و فردا شب خانواده ات بهتر باشه؛

    - فقر اینه که ماجرای عروس فخری خانوم و زن صیغه ای پسر وسطیش رو از حفظ باشی اما ماجرای مبارزات بابک خرمدین رو ندونی؛

    - فقر اینه که از بابک و افشین و سیاوش و مولوی و رودکی و خیام چیزی جز اسم ندونی اما ماجراهای آنجلینا جولی و براد پیت و سیر تحولی بریتنی اسپرز رو پیگیری کنی؛

    - فقر اینه که وقتی با زنت می ری بیرون مدام بهش گوشزد کنی که موها و گردنشو بپوشونه، وقتی تنها میری بیرون جلو پای زن یکی دیگه ترمز بزنی و بهش بگی خوششششگلهههه؛

    - فقر اینه که وقتی کسی ازت میپرسه در 3 ماه اخیر چند تا کتاب خوندی برای پاسخ دادن نیازی به شمارش نداشته باشی؛

    - فقر اینه که فاصله لباس خریدن هات از فاصله مسواک خریدن هات کمتر باشه؛

    - فقر اینه که کلی پول بدی و یک عینک دیور تقلبی بخری اما فلان کتاب معروف رو نمی خری تا فایل پی دی اف ش رو مجانی گیر بیاری؛

    - فقر اینه که حاجی بازاری باشی و پولت از پارو بالا بره اما کفشهات واکس نداشته باشه و بوی عرق زیر بغلت حجره ات رو برداشته باشه؛

    - فقر اینه که توی خیابون آشغال بریزی و از تمیزی خیابونهای اروپا تعریف کنی؛

    - فقر اینه که 15 میلیون پول مبلمان بدی اما غیر از ترکیه و دوبی هیچ کشور خارجی رو ندیده باشی؛

    - فقر اینه که ماشین 40 میلیون تومانی سوار بشی و قوانین رانندگی رو رعایت نکنی؛

    - فقر اینه که به زنت بگی کار نکن ما که احتیاج مالی نداریم؛

    - فقر اینه که بری تو خیابون و شعار بدی که دموکراسی می خوای، تو خونه بچه ات جرات نکنه از ترست بهت بگه که بر حسب اتفاق قاب عکس مورد علاقه ات رو شکسته؛

    - فقر اینه که ورزش نکنی و به جاش برای تناسب اندام از غذا نخوردن و جراحی زیبایی و دارو کمک بگیری؛

    - فقر اینه که تولستوی و داستایوفسکی و احمد کسروی برات چیزی بیش از یک اسم نباشند اما تلویزیون خونه ات صبح تا شب روشن باشه؛

    - فقر اینه که در اوقات فراغتت به جای سوزاندن چربی های بدنت بنزین بسوزانی؛

    - فقر اینه که با کامپیوتر کاری جز ایمیل چک کردن و چت کردن و موزیک گوش دادن نداشته باشی؛

    - فقر اینه که کتابخانه خونه ات کوچکتر از یخچالت(یخچال هایت) باشه؛

مدیر ارشـد انجمن پزشکی و سلامت N i l o o آواتار ها your profil

برای از بین بردن بوی حاصل از پخت و پز و سرخ‌کردن و به‌خصوص سوختن غذا در فضای آشپزخانه و خانه به راه‌های زیر توجه کنید:


1 – کاسه‌ای حاوی آب را روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید و تعدادی چوب دارچین یا کمی از پودر آن را در آب بریزید و بگذارید روی شعله ملایم اجاق‌گاز تا کم‌کم به جوش آید. عطر دارچین فضا را معطر کرده و بوی حاصل از سرخ‌کردنی و حتی سوختگی را از بین خواهد برد.


2 – برای اینکه همزمان با از بین رفتن بوی ناخوشایند موجود در آشپزخانه، بوی مطبوعی نیز در فضا بپیچد، به جز دارچین، مواد دیگری نیز وجود دارد که میخک ازجمله آنهاست. پس چند عدد میخک را داخل کاسه‌ای فلزی حاوی آب بریزید. مانند نمونه قبلی روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید.


3 – هرچقدر هم که غذا خوشمزه باشد، بوی سوختن آن بسیار بد و ناخوشایند است. پس اگر حواستان پرت شد و غذایتان سوخت و بوی آن تمام خانه را در برگرفت، ناراحت نشوید. ابتدا اگر هواکش روشن نیست، روشنش کنید. سپس قابلمه‌ای حاوی آب را روی شعله اجاق‌گاز قرار داده و چند تکه لیموترش در آن بیندازید و بگذارید بخار حاصل از جوشیدن لیموترش در آب، بوی سوختگی موجود در خانه را از بین ببرد.


4 – اگر می‌خواهید شروع به سرخ‌کردن سبزی یا موادی بکنید که مطمئن هستید هم خودتان و هم دیگر اهالی خانواده از بوی حاصل از آن ناراحت می‌شوند – پیش از شروع کار - ابتدا هواکش‌های داخل آشپزخانه را روشن کرده سپس مقداری سرکه سفید را در کاسه‌ای بریزید و آن را کنار اجاق‌گاز روشن قرار دهید؛ بوی حاصل از سرکه سفید، باقیمانده بوی حاصل از سرخ‌کردن آن مواد را در محیط خنثی می‌کند.



5 – اگر حواس‌پرتی کار دست‌تان داده و غذا به قدری سوخته که بوی حاصل از آن با هیچ‌یک از راهکارهای فوق خنثی‌شدنی نیست، دیگر مجبور هستید پنجره‌ها را باز کنید ولی برای اینکه این بو هرچه سریع‌تر از طریق پنجره آشپزخانه خارج شده و به دیگر قسمت‌های خانه انتقال پیدا نکند، پارچه و حوله مخصوص آشپزخانه را نمدار کرده و برای چند دقیقه آن را تکان دهید.


6 – گاهی پخت بعضی سبزیجات به خصوص انواع کلم‌ها بوی نامطبوعی را در فضا پراکنده می‌کند. در چنین شرایطی یا در آب سبزیجات در حال پخت، کمی سرکه یا حتی به ادعای بعضی افراد چند تکه نان سفت بریزید یا آنکه ظرف کوچکی را از سرکه پر کنید و مانند مورد4 در کنار اجاق‌گاز قرار دهید. البته جوشاندن سرکه یا مخلوط سرکه و آب کارسازتر خواهد بود.


7 – بوی حاصل از پخت و پز غذا را با ریختن مقداری جعفری در تابه‌ای کوچک و قراردادن آن روی شعله اجاق‌گاز از بین ببرید. حرارت‌دادن جعفری برای مدت

5 دقیقه، نه تنها بوی نامطبوع موجود را از بین می‌برد بلکه فضا را عطرآگین می‌کند.

 

 

 

 



می دانید چرا پشت سر مسافر آب میریزن ؟؟

هرمزان در سمت فرمانداری خوزستان انجام وظیفه می‌کرد. هرمزان که یکی از فرمانداران جنگ قادسیّه بود. بعد از نبردی در شهر شوشتر در نتیجه خیانت یک نفر با وضعی ناامید کننده روبرو شد، نخست در قلعه‌ای پناه گرفت و به ابوموسی اشعری، فرمانده عربها آگاهی داد که هر گاه او را امان دهد، خود را تسلیم وی خواهد کرد. ابوموسی اشعری نیز موافقت کرد از کشتن او بگذرد و ویرا به مدینه نزد عمربن الخطاب بفرستد تا خلیفه درباره او تصمیم بگیرد. با این وجود، ابوموسی اشعری دستور داد، تمام 900 نفر سربازان هرمزان را که در آن قلعه اسیر شده بودند، گردن بزنند. (البلاذری، فتوح البُلدان، به تصحیح دکتر صلاح‌الدیّن المُنَجَّذ (قاهره: 1956)، صفحه 468)



پس از اینکه عربها هرمزان را وارد مدینه کردند، ... لباس رسمی هرمزان را که ردائی از دیبای زربفت بود که تازیها تا آن زمان به چشم ندیده بودند، به او پوشاندند و تاج جواهرنشان او را که «آذین» نام داشت بر سرش گذاشتند و ویرا به مسجدی که عمر در آن خفته بود، بردند تا عمر تکلیف هرمزان را تعیین سازد. عمر در گوشه‌ای از مسجد خفته و تازیانه‌ای زیر سر خود گذاشته بود. هرمزان، پس از ورود به مسجد، نگاهی به اطراف انداخت و پرسش کرد: «پس امیرالمؤمنین کجاست؟» تازیهای نگهبان به عمر اشاره‌ای کردند و پاسخ دادند: «مگر نمی‌بینی، آن امیرالمؤمنین است.»

... سپس عمر از خواب برخاست. عمر نخست کمی با هرمزان گفتگو کرد و سپس فرمان داد، او را بکشند.


هرمزان درخواست کرد، پیش از کشته شدن به او کمی آب آشامیدنی بدهند. عمر با درخواست هرمزان موافقت کرد و هنگامی که ظرف آب را به دست هرمزان دادند، او در آشامیدن آب درنگ کرد. عمر سبب این کار را پرسش نمود. هرمزان پاسخ داد، بیم دارد، در هنگام نوشیدن آب، او را بکشند. عمر قول داد تا آن آب را ننوشد، کشته نخواهد شد. پس از اینکه هرمزان از عمر این قول را گرفت، آب را بر زمین ریخت. عمر نیز ناچار به قول خود وفا کرد و از کشتن او درگذشت. این باعث بوجود آمدن فلسفه ای شد که با ریختن آب بر زمین، یعنی زندگی دوباره به شخصی داده می شود تا مسافر برود و سالم بماند